Sunday, March 27, 2005

::ampunkan patik, tuanku(ng)....::

26 Mac - tarikh ni aku patut berada di bumi diraja Kuala Kangsar. menyambut perayaan 100 tahun Koleq yang aku sayangi dan cintai. Namun, aku gagahkan juga diri ini untuk tidak menghadirinya atas satu faktor yang langsung tak masuk akal. Istiadat Mengarak Panji² Sultan Kelantam yang menyakitkan hati....ye lah. Bukan apa, rasa tension sebab hari tu hujan (bukan marah kat kejadian tuhan yang Maha Esa ni) tapi, rasa macam seluruh warganegara Kelantan sudah menunjukkan rasa taat setia kepada al-Sultam tapi...Sultam tak muncul². "Hujan kan kuasa Allah, ni baru Dia nak tunjuk sikit jer...nasib baik tak dibanjirkan Kelantan ari ni." member aku cakap. so, aku terpaksa berbasah lenjun dalam baju batik aku. Patutnya aku leh tengok gajah² mengarak masyarakat atasan, akhirnya aku hanya tengok gambar dalam news and paper in the following day....huhu :-)

No comments: